En "enordig" människa.....

.... mötte jag idag. Det var något av det svåraste jag varit med om!!

Vilket samtal, kan det kallas dialog?
 
Den här unga tjejen svarade JA på allt jag sa.... med skillnad i tonfall och varierande ansiktsuttryck. I början tyckte jag det var smått charmigt men efter en stund kom irritationen krypande. Ytterligare en stund senare började jag känna något som kan påminna om desperation. Jag tänkte efter, för att formulera om mig så det skulle inbjuda till mer uttömmande svar från damen men icke, icke att det fungerade. Då kom min ilska pirrande i magen. Förstår hon överhuvudtaget vad jag säger, undrade jag stilla för mig själv???

Konsekvensen blev att jag tystnade, jag jobbade sammanbitet vidare. När det började bli färdigt var jag tvungen att säga ett par avslutande meningar....... och hon besvarade mig med ett JA.!!!
Då höll jag på att gå till angrepp, riktigt ordentligt. Som tur var kunde jag behärska mig och lyckades avsluta riktigt snabbt......

Såååå provocerande det var. Och egentligen kanske jag skall vara glad.... Hon svarade ju JA (!) och inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback