Julkort...2

Nu börjar dom komma, kuverten med handskriven adress och ett frimärke ligger där och "ler" mot mig på dörrmattan då jag kommer hem. Jag tycker det är såååå härligt! Det är så kul att alla de andra kuverten (idag oftast vita, förr bruna), med fönster och datatext eller ppåklistrad adresslapp får lite konkurrens....

Jag får lite av den där "pirrande" känslan då jag förr fick ganska många brev. Ja, en gång i tiden var jag en flitig brevskrivare och jag tyckte det var underbart. Jag skrev mina brev med den penna jag hade i närheten och på vilket papper som helst. Hade jag inget kuvert så gjorde jag ett själv, det gick lika bra med en tidningssida som en pappersserviett och lite tape.....  Jag har fortfarande min reservoirpenna kvar, och den fungerar. Den använde jag till de där breven som var lite speciella... 

Det är en "skön känsla" att någon har tagit sig tiden att skriva det där julkortet, just till mig. För det tar lite tid, det kräver lite planering och framförallt det kräver en "vilja" att skriva dom. Någon har tänkt på mig och tycker att jag är värd det!

Idag kom ett stort kuvert från Paris, ett stort rött kuvert från London, ett stort och ett mindre kuvert från Hamburg och fem små vita från "någonstans" i Sverige samt tre stycken i vykortsformat. Variationen är det som är så spännande. Kusinen i Paris, konstnär, målar små akvareller som hon sedan duplicerar på kort. Helt underbara små "tavlor". I år var det stort... Motiven är aldrig förknippade med jul utan med något annat som har betytt något för henne under året. Det engelska kortet var "flott" och avsett för en engelsk spiselkrans, också det stort och med många, tätt skrivna rader med info om det gångna året för familjen... Några av de mindre Svenska har jag sett på ICA och de är precis lika välkomna de som det som var ett fint blått hjärta i vykortsform.

Jag är så tacksam för att många av de jag känner en gång om året skänker mig den här glädjen och nyfikenheten ...... att öppna min ytterdörr och titta på min halmatta. DET är härligt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback